EET certifikát – co to je? Jak se vyřizuje? Jak se obnovuje?!

1. Co je to EET?

Zkratkou EET rozumíme elektronickou evidenci tržeb, která slouží k automatickému online zasílání informací všech tržeb obchodníků na státní správu. Tento systém se používá v České republice od roku 2016 a slouží především k omezení krácení daní. Do EET se musí zapojit všichni podnikatelé, jehož zákazníci platí v hotovosti, stravenkami, šeky či směnkami.

2. EET certifikát

  1. Vyřízení autentizačních údajů
    Aby se mohl podnikatel zapojit do EET, musí disponovat EET certifikátem. Jako první, se podnikatel přihlásí do EET systému finanční správy pomocí přihlašovacího jména a hesla neboli autentizační údajů. Tyto údaje získá online na webu daňového portálu, ale jen pokud má podnikatel datovou schránku, kde mu budou údaje zaslány. Časově náročnější variantou je vyřízení osobně na finančním úřadě.
  2. Přihlášení
    Po úspěšném vyřízení přihlašovacích údajů se může podnikatel přes daňový portál přihlásit do aplikace EET, kde učiní další kroky včetně žádosti o certifikát.
  3. Ohlášení provozoven
    Do EET aplikace podnikatel vypíše všechny provozovny. Následně je každé z nich přiděleno číslo, které bude automaticky tisknuto na účtenkách.
  4. Vyřízení certifikátu
    Po předchozích krocích si může konečně podnikatel zažádat o certifikát. Ihned po zažádání se certifikát automaticky stáhne bez čekání sám. Díky tomuto certifikátu systém přečte konkrétní podnikatelský subjekt. Pokud má podnikatel více provozoven, stačí mu jeden certifikát a může si jej nainstalovat do každé z pokladen zvlášť. Tyto certifikáty mají platnost 3 roky, po vypršení je nutno certifikát vygenerovat znovu.
  5. Instalování do pokladen
    Při instalování certifikátu do pokladen vystačí podnikateli návod k jeho zařízení.

3. Obnovení platnosti certifikátu

Na stránkách daňového portálu si podnikatel může ověřit datum ukončení platnosti svého certifikátu. Obnovení je jednoduché a intuitivní. Postup naleznete níže.
  1. při přihlášení do aplikace EET klikněte na odkaz certifikáty
  2. nyní vyberte nový certifikát
  3. zvolte vytvořit žádost v prohlížeči, pokud máte již vyplněný formulář, vložte soubor
  4. vymyslete si heslo pro soukromý klíč certifikátu a poznačte si ho
  5. váš krok potvrdíte na odkazu odeslat žádost
  6. na další straně zvolte vytvořit exportní soubor
  7. napište vaše poznačené heslo pro soukromý klíč a klikněte na potvrdit
  8. potvrďte odkaz stáhnout exportní soubor a uložte jej
  9. po uložení nahrajte nový certifikát do vašeho zařízení dle příslušného návodu, při instalaci certifikátu do pokladen budete potřebovat heslo pro soukromý klíč

EET GO : zdarma a bez paušálu online

kontakt : info@eetgo.cz